torsdag 14. mars 2013

Beste foto


Jeg liker dette fotografiet best fordi det har med alle kategoriene, utenom vann. Jeg fikk til å lage en stilig effekt med blenderåpning og lukkertid. Når blenderåpningen var på F2.8 ble det mer dybdeskarphet. Siden jeg hadde Pentax kameraet oftest på Av , var lukketiden på auto. Det ble rask lukkertid, 1/4000. Dette gjør at smykkene jeg har fokusert på blir fryst, og det likte jeg. Komposisjonen hadde jeg tenkt gjennom. Tok det fra en vinkel slik at bildet ble asymmetrisk og ikke alt for tungt. Det er flere horisontale og vertikale linjer i bildet. Smykkene henger på en diagonal stang. Med ISO på 200 er lyset mest naturlig i slikt sydenvær, midt på dagen. Dette fotografiet mener jeg var bra fordi det viser kontraster mellom klarhet og uklarhet, lyst og mørkt.

-Mathilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar